25.05.2008

25 mai - Ziua Internaţională a Copiilor Dispăruţi

În ziua de 25 mai 1979, dispariţia unui copil în vârstă de şase ani a zguduit întreaga opinie publică americană şi a provocat o adevărată mişcare naţională care l-a determinat pe preşedintele Ronald Reagan să instituie, patru ani mai târziu, Ziua Naţională a Copiilor Dispăruţi. Ulterior, tot mai multe state europene au luat aceeaşi hotărâre, astfel că 25 mai a devenit Ziua Internaţională a Copiilor Dispăruţi.
Asadar, astăzi este Ziua Internaţională a Copiilor Dispăruţi, aniversată în 15 ţări membre ale Federaţiei Europene pentru Copii Dispăruţi şi Exploataţi. În România zilnic trei copii sunt declaraţi dispăruţi.

Peste 3.000 de dispariţii de copii au fost înregistrate în ultimul an, 96 la sută dintre ele fiind plecări voluntare, potrivit datelor înregistrate de Inspectoratul General al Poliţiei Române.

În dosarele Poliţiei sunt peste 300 de cazuri nerezolvate, unele de ani buni. Majoritatea copiilor pleacă din cauza violenţei în familie, a depresiei şi uneori a teribilismului exagerat. Cei mai mulţi dintre cei care au decis să plece de acasă au vârste cuprinse între 11 şi 18 ani.

Un comentariu:

Anonim spunea...

imi doresc sa-mi gasesc si eu parinti mei .am fost gasit pe strada si mau gasit politia si ma dus la casa de copii si eu vreau sa fiu alaturi de mama mea si sa-mi cunosc parinti sau fratii meii sau suroriile mele .eu ma numesc traian cristi.